Kawan2!!! mesti baca ni...



ni laptopku yg dh di mesh kan.. nmpk gelapkn...? ni disbbkan elemnt yg terlalu
kecik dan bakal menyakitkan kpl aku xlama lg.. klau korg nmpk aku mcm semacam
tu aku tgh pening2 ls-dyna la yer.. sekain harap maklum..




Bermula : jam 11pg
Berakhir : 2.30ptg
Tempat : lab turbomachinery ( tempat aku berkubang membuat FYP )


Alhamdulillah.....akhirnya aku dah menyiapkan meshing ( maksudnya buatkn design kita supaya ada element kecik2 tuk di analysis -->tul ke ha..?? haha.) dengan bantuan abg master Ls-Dyna kiter mr Sulaiman... ni la otai ls-dyna.. saper yg menggunakn software n terkedek2 lg nk tau cara guna die cm aku nih.. bleh la berjmpa mr. sulaiman..

Ada 15 parts tuk completekan 1 notebook aku ni..xla bnyk sgt berbanding 100 part kn..hehe.

lupa nk bg tau tajuk FYP aku ( mesti korang tertanya2 kan). tajuknya, Notebook Drop test Simulation..


APa point penting aku nk bgtau adalah, selama lebey kurang 4 tahun aku gunakan ls-dyna ni bru hari ni aku taw bahawa :


  1. background blkg design leh tkr dgn hanya tekan Bcolr atau bi color di mn background bleh bertukar mnjadi putih tanpa meNtransfer kan ke dlm paint (mcm selalu bdk2 meki buat tu la...)
  2. Untuk tkr background jgk, bleh tkn menu background kt menu bar dlm ls-prepost.. ada kaler cm dlm gmbr kt ats tuh.. menarik kn?? ( aku sorg je ke bru taw..??)
  3. Dlm ls-dyna ni, laptop yg terbuka cm dlm gmbr pon kita bleh bikin die tertutup.. ada cara nya la..aku pon nk blajar nnt..hehe

Alamak!!!! skali error on page la plak... xdpt aku nk post gmbr dgn background yg menggunakan Bcolr.. next post la ek..

Xlupa : http://www.vemmabuilder.com/605787905

Comments

Post a Comment